zondag 19 juni 2011

Voyeurisme

Ik ben benaderd door een productie bedrijf van de NCRV die een programma ''Connected'' gaan uitzenden. In dit programma worden 5 vrouwen gevolgd in hun dagelijkse leven wat zij zelf filmen. Vrouwen in de leeftijd van 16 tot ongeveer 45 jaar.

Een vriendin uit Amsterdam heeft mijn naam doorgegeven aan de eindredacteur van dit programma. Deze vriendin vind dat ik een leuk en interessant/bewogen leven leid. En van die laatste opmerking was ik onder de indruk want blijkbaar ziet zij zo mijn leven. Mijn 2 prachtige meiden (dat onderschrijf ik meteen!!) mijn zingen, het lopen van de vierdaagse, de  oude caravan op het prachtige De Woude...en de woorden ''warm'' en ''empathie'' kwam ook bij haar omhoog toen ze aan me moest denken. Natuurlijk werd mijn ego enorm gestreeld bij het horen van dit alles. Maar eerlijk is eerlijk zo kijk ik zelf echt helemaal niet tegen t leven aan wat ik leid. En ik doe hier niet aan valse bescheidenheid!!

Een hele leuke Belgische Joke belde me de volgende dag om een telefonische ''screening'' te doen, het werd een interessant gesprek van ruim 1,5 uur!  Het ''Want'' ''Waarom'' en ''Hoe'' en wat mijn thema's zijn uitgebreid aan de orde gekomen. Maar zeker ook het eventuele filmen van mijn leven, want het is niet alleen mijn leven wat dan gefilmd wordt, mijn meiden, mijn partner zijn kinderen, de buren, mijn collega's op het werk, zelfs de kassière zal er aan moeten geloven en is dat wat ik wil? Als het alleen voor mezelf zou zijn dan zou het meteen een ''go'' zijn geweest. Maar nu met mijn meiden en al hun kwetsbaarheid en mijn kwetsbaarheid tegenover hun. Tegelijkertijd vind ik het fijn om te reflecteren en te laten weten hoe ik in t leven sta..en een zekere entertainer in me vind het ook niet erg om op dat podium te staan.

De camera kan altijd nog uit... denk ik dan, al is dat niet de bedoeling want als ''de shit hits de fan'' is het voor tv natuurlijk het mooist...een programma weiden aan een moeder met 2 dochters en een partner die de hele tijd liefelijk naast elkaar op de bank zitten en vooral geen conflicten hebben is als kijken naar Frans Bauer die chinees haalt (sorry Frans!).
Ik zit nog lang niet in het programma en komt nog een live screening bij een casting bureau..misschien ben ik wel niet ''tv geniek'' genoeg of niet interessant genoeg...

Om er maar eens een heerlijke cliche opmerking tegen aan te gooien...''ik laat het allemaal maar op me af komen''! Er dreunt de hele tijd een zin van ''Doe Maar'' door mijn hoofd...''er zit een knop op je tv..die helpt je zo uit de puree'' ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten